Alla har ett val

När någon har tappat hoppet om sig själv. När någon inte längre vet vad som är rätt & fel. När någon är vilsen och gör allt för att bara platsa in...

Då vill jag finnas & göra mitt jobb. Det är när jag träffar barn som utmanar mig som jag känner mig som mest levande.

Det kan vara riktigt tufft. Upplevas omöjligt vissa stunder. Men så händer det något. Litet för alla andra men stort för den människan, och det är då jag känner lycka!

Det kan vara när jag får en extra mild blick, en kram eller känslan att människan vill något mer än att bara kämpa och överleva.

På nåt vis känner jag igen vilsenheten, känslan av ensamhet och att bara överleva livet. Och om jag kan göra något för en människa i samma situation så räddas också en del av mig. Som så länge varit sårat.

När jag vill ge upp tänker jag- aldrig, jag ska visa att vuxna går att lita på. Jag ska visa att alla har ett val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0