Den viktigaste relationen att jobba på...

...är helt klart relationen med mig själv. Den relationen glömmer jag ofta bort hur viktig den är för att jag ska ha sinnesro och må bra.

Det gick upp för mig hur viktig den är när jag vaknade med ångest en dag. (Och detta är framsteg. Förut vaknade jag med ångest varje dag/natt!)
Jag valde att ringa min sponsor trots att klockan inte ens var sju. Men så fick jag också precis det jag behövde- hon kontrade med- "vad har DU gjort för att DU ska må bra istället för att fokusera på andra??

Och just den dagen var det inte ett lätt svar. Men med lite hjälp så insåg jag att jag kan göra det enkelt. Slå på musik som gör mig glad. Göra något som jag mår bra av. Och just då blev det heminredning.

Så nu har jag min egen "myshörna" med sinnesrobönen som en väggdekoration vid min sida.

Vilken gåva, och allt för att jag hade en dålig dag...

Men jagfick öva på att bygga upp relationen med mig själv. Och jag insåg hur viktig JAG är i mitt liv.

Det är en gåva att trivas med sig själv och vara ärlig med mina känslor. Kanske inte alltid lätt, men det behöver det inte vara. Så länge jag utvecklas:)


Kommentarer
Postat av: Sillen

Ja det är allt sant, att kunna må bra med sig själv. Fint att du ännu kämpar på att gå framåt för din skull.

Sillen

2013-02-09 @ 10:16:47
URL: http://sillens.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0