Vad innebär ett nederlag för mig?

Ett nederlag har inte alltid varit lätt att tagit för mig. Det har till och med känts helt omöjligt och jag har agerat som om världen skulle gå under.
 
Men idag är ett nederlag början på något nytt för mig. Eller bara ett nederlag helt enkelt- ingenting annat. Varken mer eller mindre.
 
Främst är denna ändras syn baserad på rädsla. Förut lät jag rädslan styra- då blir ett nederlagt så mycket större än vad det är. Och idag KÄNNER jag rädsla, men jag låter den inte styra- inte mina nederlag heller.
 
Och tänk, att det var just ett nederlag som fick mig att kapitulera. Att kapitulera för mig har varit en stor utmaning, men när jag väl gjorde det var det en befrielse! Det fick mig att börja LEVA MITT LIV. Och det är väl just detta som min  kära pappa upplevde närhan tog första steget som höll honom nykter i fyra år. Och även om jag aldrig sagt eller uttryckt det förut så säger jag det nu. Jag är stolt över de fyra åren!
 
Och tänk, även du var det ett nederlag som fick mig att känna tacksamhet!
 
Men innan jag vågade kapitulera så försökte jag att skydda mig från allt jag var rätt för. Inte konstigt att jag inte hann fokusera på mig själv.... Och sedan fick jag all den hjälp jag behövde, när jag var redo för att gå vidare.
 
Tack
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0