Tänk om, om inte fanns....

Jag har äntligen fått tid över att läsa böcker. Jag älskar böcker om persolig utveckling eller riktiga berättelser från riktiga liv.Av en ren slump fick jag denna bok. Och jag är nöjd, mycket nöjd.  
 
Mia skriver om sitt liv så enkelt och samtidigt så äkta. Hon hymlar int om vardagliga tankar som vi alla någon gång tänker men aldrig vågar dela om. Hon delar med sig av sina starka sidor samtidigt som vissa kan uppfatta det rent svagt. Men jag, jag beundrar denna kvinna. För hon lyckas med något jag jälv har svårt med. Att vara. Bara vara Mia(och i mitt fall Katrine).
 
Jag sitter och skrattar(och tro mig det är inte vanligt när jag läser böker) åt hennes ärliga och konkreta sätt att beskriva sitt kaotiska liv som vi alla lever. Samtidigt är hon väldigt ärlig med vad hon själv har konstaterat- att hon behöver kaos och spontanitet för att känna sig levande.
 
Hon VÅGAR saker i sitt liv tack vare sin spontanitet och det är här jag börjar att förstå mig själv! Jag behöver och våga för att känna att jg levar. Ibland måste jag bara få köra på det jag tror på för att veta om det är bra elle rinte. Ibland misslyckas man men då tar man det om en lärdom och går vidare. Svårare än så är det inte. Livet är för kort för att hela tiden grubbla.
 
Tänk om, om inte fanns....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0