Ta emot det som erbjuds i livet, både skrämmande och lyckliga stunder...

I helgen var jag på mitt första konvent. Av en ren slump så fick jag reda på att det skulle vara ett när jag åkte till stockholm så jag beslutade mig för att gå. Och vilken upplevelse!
 
För det första trodde jag inte alls att det skulle påverka mig. Men så fick jag reda på att det var på engelska.... Sista tiden har jag fått böcker på engelska, jag har lyssnat på möten som varit på engelska och nu detta. Utmaning tänkte jag och gick.
 
Men när jag väl satt där var jag så rädd att jag skakade. Efter första mötet sprang jag ut och tänkte inte gå tillbaka. Det enda jag kunde tänka var att "prata inte med mig för jag vågar inte". Men så ringde jag min sponsor.
 
Hon fick mig att inse att jag fick precis den utmaningen jag be´hövde och att det inte handlade om min egen vilja. Jag skulle trotsa rädslan och på så sätt växa. Eftersom jag litar på min sponsor gick jag tillbaka.
 
Jag satt mig ner och fokuserade på att vara "här & nu" och verkligen lyssna på de som talade. Sedan hände det- jag själv vågade dela. PÅ ENGELSKA!
 
Det här är stort för mig, och jag känner hur jag växer av stoltheten av att inte låta rädslan styra! Den här situationen bevisar verkligen för mig hur viktig min sponsor och min tro på en högre makt är... För när jag skulle lämna konventet och hade lovat mig själv om att få någons nummer så frågade jag en människa som BARA kunde engelska och franska.
 
Då inser jag att min högre makt är med mig och jag litar på att ta emot det jag erbjuds i livet. Allt har en mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0