En dag utan höga krav på mig själv

De dagar jag vaknar och fattar ett beslut om att det är JAG som bestämmer hur dagen ska vara och att JAG ska lägga allt fokus på mig blir ofta givande dagar.
 
Så... hur gör jag? Jag börjar med att skriva ned vd jag är tacksam över. Sedan ber jag om hjälp om det är något som känns svårt. Varje gång en jobbig tanke dyker upp accepterar jag att det är en del av mig, men låter den inte styra mig. Jag erkänner tanken och sedan bestäme rjag mig för att fokusera på vad jag vill göra för att det ska bli en bra dag.
 
Och idag bestämde jag mig för att städa inför helgen. Jag och barnen satt på musik och gick loss- tänk det blev en fin stund med dem till och med! Sedan bestämde jag mig för att göra det jag tyker om och inte ha så höga krav. och jag gillar att fika- och just idag är det kanelbullensdag. Så istället för att baka åker jag och köper det på affären och ska fika med mina barn!
 
Något mer har jag inte bestämt. Det behöver jag inte, det räcker för mig just idag.
 
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0