Återfall

Det är en sorg varje gång jag kommer på mig själv med att ta återfall. En missbrukare tar återfall när det gäller missbruk. Vi som är medberoende (jag) tar återfall i beteenden.

Det kan visa sig i olika situationer men ofta börjar det med att jag är irriterad på mina nära. Den här gången kom jag på mig själv att skjuta "varnings tankar"'åt sidan. Men nu har jag stannat upp och är medveten om var jag står. Nu har jag val.

I mitt medberoende får jag konsekvenser av mitt handlande. Precis som för en missbrukare, men mina konsekvenser blir att jag tappar fokus på mig och då också mitt tillfrisknande.

Så nog vågar jag påstå att alkoholism är en familjesjukdom. Det är så många fler än missbrukaren som drabbas.

Idag finns det En viktig skillnad för mig. Jag vet att jag inte är ensam.

Tack.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0