Tillit till min högre makt

Ibland kan jag känna mig så otroligt obetydelsefull och liten. Rädd och ensam.

Och ibland känner jag mig stark, full med hopp med massor av energi och känsla av att kunna göra skillnad.

Får JAG alltid bestämma väljer jag det senare alternativet. Men jag har även insett att det krävs nedgångar och utmaningar för att komma framåt. Eller känna mig nöjd med livet.

Jag har makten att jobba med MIG SJÄLV & MINA KÄNSLOR men inte vad som händer runt om mig.

Däremot övar jag på att ha tilliten till livet, vad som händer- min högre makt.

Har jag den tilliten vet jag att oavsett vad som händer i mitt liv så har det en mening. Det är som det ska vara.

Och hittills så har det stämt. Även de mest jobbiga kriserna har lett till nya möjligheter och ett rikare liv.

Låt mig berätta.... När min pappa fick åka på behandlingshem och jag hade otroligt jobbigt så gav det oss FYRA NYKTRA ÅR TILLSAMMANS. Det gav mig KÄRLEK & TILLIT.

När jag gick ifrån min dotters pappa var jag helt vilsen och trodde jag skulle tå sönder. Även om jag just då gick mer vilsen så blev det också min vändning i livet.

Vändningen gjorde så hav sökte kuratorhjälp,gick på fler Alanon möten och det är det bästa redskap jag har för att må bra idag.

Så jag satsar på TRON TILL MIG SJÄLV & min högre makt. Det hjälper mig...

Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0