Bara för idag...

Om jag bara hade idag, hur skulle jag leva då?

Då skulle jag våga sånt som jag annars kanske inte vågar.

Jag skulle göra sånt som jag drömmer om och mindre av sånt som inte ger mig energi eller utmaning.

Jag skulle se allt det vackra som finns här och nu och njuta av enkla saker som hör till livet.

Så varför inte tänka så och utmana sig själv för en dag?

Att ge något utan att förvänta sig något tillbaka är något magiskt. För det är ofta då jag har fått tillbaka- av andra.

Så i morgon utmanar jag mig själv med allt detta. Men det viktigaste först och gör det enkelt!:)

Tack


Kommentarer
Postat av: Sillen

Hej lilla gumman, detta påminner om en fin text som finns i både Alanons å AA´s böcker.Jag skrev av den å några till, satte upp på kylskåpet. Där finns dom ännu, flera år senare som påminnelse till mig själv att våga njuta å se det fina i livet. Att uppskattasmåsaker i vardagen å må bra.

Jag tycker du valt en bra utmaning för morogndagen.

Sillen

2012-11-21 @ 04:53:03
URL: http://sillens.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0