Våga TRO och KÄNNA!

När jag började gå på Alanon möten så gjorde jag det för att på något sätt bevisa att "jag hade rätt" och finns en lösning på hela situationen. Många gör nog just detta när man söker sig till möten och med tiden så inser man att det är en gåva att ha hittat programet istället för en förbannelse.

Men allt tar sin tid och så är det för alla! Det finns ingen som kräver något mer av mig, ofta var det jag själv som hade för höga krav. Och när jag mådde dåligt och kontrollerade människor i min omgivning så ansåg jag mig ha rätten till det! Det var också en tid som jag måste igenom för att släppa taget om...

På ett möte  sa en vän till mig att Det är precis som att jag måste gnugga in mig ordentligt i mitt dåliga mående innan jag är beredd att gå vidare. Så har det ofta varit för mig, så de allra tyngsta dagarna kan jag faktiskt idag tänka att något stort är på gång att hända. Och jag har tilliten till att allt ordnar sig.

Bara för jag har tilliten så innebär det inte att jag aldrig är rädd, ledssen, sårad eller arg. Vi alla har känslor, det är SUNT! Men jag gömmer mig inte bakom dem, utan känner dem istället!

Och det är när man släpper taget och har tilliten som saker händer! Igår kom mina barndomsvänner och hämtade mig. De bjöd ut mig på min favorit resturang för att visa att de finns för mig. Jag är SÅ tacksam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0