Med julen kom saknaden efter dig pappa

Hej pappa!
Det är som en stor saknad och tomrum i mitt hjärta efter dig. Just nu är saknaden väldigt påtaglig och alla de fina minnena spelas upp om & om igen...

Runt julen var du alltid så engagerad och närvarande. Moa pratar mycket om dig, om hur mycket hon älskade rullrånen du bakade till oss varje jul. Hon pratar om när vi hälsade på och hon fick leka med vatten.

Jag saknar dig när jag står och lagar mat och bakar. Då brukade jag ringa och få hjälp av dig...

Jag saknar att se dig komma med bilen och klampa(ja du gjorde det:) in med vinterstövlarna för att fråga om kaffet är klart.

Jag saknar din mat, dina bakverk och ditt sällskap nu när julen är nära...

Vet du pappa, jag önskar att jag träffade dina syskon mer. För jag vill också ha kontakt med min släkt. Men det är aldrig för sent.

Varje gång jag bakar nu så är du levande i mina tankar. Varje gång jag lyckas med maten så är det du som hjälper mig. Varje gång jag hälsar på din släkt så gör jag det för oss båda. Varje gång jag pratar med dig hemma så är saknaden stor...

Jag kanske inte besöker din grav så ofta. Men min kärlek och saknad till dig är inte mindre för det. Det finns bara andra sätt att minnas dig för mig.

Ta mamma i hand och ha en god jul nu pappa. Så tar jag min familj i hand och gör mitt bästa för att ge dem min kärlek.

Jag saknar dig. God jul♥

Tack.


Kommentarer
Postat av: Sofia

2012-12-03 @ 20:04:33
Postat av: Madde Hjalmarsson

Blir alldeles tårögd då jag läser de du skrivit, fina ord! Kramar <3

2012-12-10 @ 04:19:17
Postat av: Anonym

Nu grinar jag!
Vet inte hur det är att inte ha sina föräldrar kvar men att Du är stark det vet jag, om någon klarar det så är det Du, många tankar går till Karin och Göran ofta. Älskar Dig vännen! <3

2013-01-08 @ 09:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0