Gåvor är mer än klappar i papper!

Nu har julen varit. Och det är den finaste jul jag haft på länge!

Fin för att jag kunnat vara i mig själv, fin för att jag har fokuserat på det viktiga för mig, fin för att jag har en familj som bryr sig. Älskar mig. Fin för jag älskar mig själv.

Jag blev så medveten om hur "inlärd" min stress är och hur jag själv sätter höga krav för att andra ska tycka om mig.

Låter det konstigt? För mig med... Men när man är uppvuxen med att alltid söka efter bekräftelse så blir det en del av mig själv. En del av hur man är och tror att man blir älskad utifrån vad man gör.

Men idag vet jag. Jag vet att bara jag behöver vara nöjd med det jag gör. Jag vet att älska innebär att både ge och ta. Jag vet att allt går att förändra, det tar bara olika lång tid.

Så i år har min fokusering legat på de gåvor vi får som vi inte alltid ser. Min fokusering har legat på ödmjukhet och kärlek. Min fokusering har legat på mig själv, inte alla andra.

Och det hjälpte, det var inte ens svårt. Bara ovanligt;)

Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0