Då vet jag..

När jag tjatar. Säger samma sak fast på olika sätt Om och om igen så vet jag...

När jag manipulerar och vill ha någon annan att må dåligt, riktigt dåligt, då vet jag...

När mina tankar bara surrar samma sak om och om igen och saken handlar om allt annat utom mig själv, då vet jag...

När jag går upp i falsett och låter ilskan i och rädslan styra, då vet jag...

ATT JAG KONTROLLERAR!

Kontroll för mig har varit en livlina. Jag har kontrollerat för att känna mig lugn. Att kontrollera är vanligt för mig i mitt medberoende. För många tror jag?

Kontroll är något jag får jobba med för när jag låter den styra så blir jag vilsen.

Idag har jag kommit en bit på vägen. Och vad stolt jag blir när jag inser att jag har börjat bryta mitt mönster!

När jag istället för att skrika försöker behålla mitt lugn, så vet jag...

När jag ringer min sponsor istället för att låta rädslan styra då vet jag...

När jag är ärlig mot mig själv och lyssnar istället för att alltid ha rätt då vet jag...

ATT JAG KAN VARA STOLT FÖR JAG LEVER MITT LIV. INTE BARA ÖVERLEVER!

Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0