Tacksam

Tänk att jag inte visste vad som innebar att vara tacksam. Men med facit i hand så inser jag att det är något jag har tränat på så att jag kan känna och uttrycka idag!
 
När jag var inne i mitt medberoende så var jag så fokuserad på alla utom mig själv, så att visa att jag är tacksam till livet kändes så onödigt. Det fanns ju där, vad är det att vara tacksam till? Vad är mina barn att vara tacksam över, de har jag ju skapat själv. De finns.
 
Men idag vet jag, att allt är inte för evigt och genom att öva på min tacksamhet så håller jag fokus på mitt tillfrisknande. Jag vill inte ta något förgivet längre, Däremot vill jag KÄNNA och UPPLEVA tacksamhet.
 
Så vad är då tacksamhet för mig? Det är när jag stannar upp och inser allt jag har i livet och att det inte är att ta förgivet! Genom att vara tacksam för allt omkring mig, mitt eget liv och mina framsteg så sker vackra saker i min omgivning. Jag får så mycket genom att att ge- och för det är jag verkligen tacksam.
 
Jag är tacksam för alla de prövningar livet ger mig, för det tillhör livet och mitt tillfrisknande.
 
Så tack för at jag fick dela detta med er, för jag har haft en sån fin dag!
 
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0